dinsdag 2 augustus 2011

In Zomerse Sferen


Heerlijk, weer even echt zomerweer deze dagen. Ik vind het vooral genieten dat je 's avonds ook nog lekker buiten kunt zitten, het geeft zo'n vakantiesfeertje. Nu nog maar even van profiteren, want het weerbericht voorspelt niet veel goeds voor de komende dagen....


Binnen is het huis ook in zomerstijl. Een brocante houten stoeltje, begin deze zomer gevonden op een fair in Twente, met een blauw/wit gestreept kussen en een streng wit houten visjes geeft een echte strandsfeer. En natuurlijk een lief bosje bloemen uit eigen tuin. Ik was vorig jaar te laat met het zaaien van de Lathyrus, maar dit jaar kan ik er onophoudelijk van plukken. En het ruikt heerlijk!


Vandaag kwam mijn moeder langs in de winkel. Ze zijn het weekend teruggekomen van vakantie in Zeeland en hadden voor ons dit prachtige mini-schilderijtje meegenomen. Het heeft een mooi plekje gekregen in de woonkamer, zodat we het goed kunnen zien. Ik ben er zo blij mee!



Naast de tv dit stolpje met zomerblauwe kaars en een visje...


En ook aan het wandrek boven de eettafel wat visjes en een waxinehoudertje met schelpen.


Op het kastje in de achterkamer deze mooie verweerde shutters (ik ben helemaal weg van de kleur) met een oud theepotje in lichtblauw ervoor.


En een plaatje van het uitzicht tijdens onze wandeling over het duinpad bij Domburg, anderhalve week geleden. Toen geen zomerweer, maar toch zo prachtig...! Zo blijkt maar weer dat het zonnetje niet altijd hoeft te schijnen om van de zomer te genieten.

Mooie zomeravond...

Lieve groet, Hanneke

10 opmerkingen:

  1. Hai Hanneke,
    ik zag je reactie toevallig bij De Sfeer van Toen en werd nieuwsgierig naar je blog door de naam ervan (ik ben ook de liefste thuis, haha, ik bedoel 't liefste thuis).
    Meteen toen ik de eerste foto hierboven zag wist ik dat ik je ga volgen! Dat is zooo mijn smaak, prachtig die kleuren en die streepstof is mooiiiii.
    En zo'n soort bosje bloemen, haha, heb ik toevallig ook nét op m'n blog gezet.
    Ik ga later (als ik meer tijd heb) lekker bijlezen. Je bent ook van harte welkom bij mij.
    Groetjes,
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik smelt hier ter plekke helemaal bij het zien van je mooie shutters en het gestreepte kussen vind ik ook al zo leuk! Het wordt inderdaad weer wat minder, maar ik hoop dat dat snel weer overwaait!

    Lieve groetjes, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er allemaal heel zomers uit.
    Hiermee kom je helemaal in de zomerstemming.

    warme groet,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezellig zomers sfeertje heb je in huis en wat een prachtige spulletjes zie ik op de foto's voorbij komen!

    Groeten,
    Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zomer sfeertje in jullie huis !! leuk hoor...liefs Ria...xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo hanneke

    Kwam even langs op je blog, vind sfeer en foto's heel mooi - echt mijn ding !!!

    Dus ik word je volger.

    liefs

    marieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben dol op huizen in strandsfeer, wat een lief schilderijtje heb je gekregen.
    Lieve groetjes Jannet

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeh Hanneke!
    Bedankt voor je reactie op mijn engelandvakantiepostje!Ik het land zeker aanraden maar het weer is inderdaad wispelturig te noemen.De havenplaatsjes vind ik helemaal top.Die hebben zo'n zomers sfeertje waar jij denk ik ook wel van houdt(veel wit, hout,luikjes,manden).
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen